KEA OPGAVER

Browsing by Issue Date

Browsing by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • Josefsson, Helena (2015-01-21)
    Josefsson, H. ’Yoga’- can it affect vision?” A literature review about how ‘yoga’ in some form can affect any of the functions of vision. Bachelorproject in optometry at professionsbacheloruddannelsen in optometry, KEA, ...
  • Cheema, Rabiya; Stener, Emilie (2015-01-21)
    Purpose: The purpose of this review is to look critically on published studies that are looking at the relationship between vitamin supplements and age-related macular degeneration (AMD). Also, to find out if there are ...
  • Nørager Nielsen, Maja; Jæger, Nicoline (2015-01-21)
    Background - In the daily practice, we as optometrist regularly meets clients, who from their respective ametropies, shouldn’t have asthenopia complaints do to close tasks, but still complain about these. In recent years ...
  • Brandt Warning, Thea (2015-05-13)
    Som designer har man et stort ansvar for, hvordan produkter bliver skabt og hvilke konsekvenser det har på miljø og samfund. Man må og skal bevæge sig væk fra den umoderne fast-fashion industri, hvor ’mere vil have mere’- ...
  • Kinly Jensen, Lærke (2015-05-13)
    Relevansen af et objekt, emne eller design af- hænger af modtager og/eller det omgivende miljø, og kan derfor både være generel og specifik. Et meget tids- og samfundsrelevant emne er bæredygtighed, som efterhånden er ...
  • Lynge, Mette Amanda Renée (2015-05-13)
    I denne opgave har jeg valgt at kigge på mode-imperiet Chanel, og finde ud af hvad der gør at Chanel’s signaturjakke fra 19255, som hun genopfandt i 1954 stadig holder i dag og har relevans for nutidens bæredygtige ...
  • Kaufmann Nielsen, Alice (2015-05-13)
    Om noget er relevant forstås og afgøres tit i sammenhæng med tid. Et relevant emne for vores tid lige nu kunne være bæredygtighed. Denne tendens gælder også i forhold til design af produkter. Der er fokus på et ”slow ...
  • Randbøll Enggaard Jensen, Rikke (2015-05-13)
    Resultatet af en tidligere kvantitativ undersøgelse er, at kvinder forbinder god pasform med komfort, at deres bukser sidder godt omkring hofte og bagdel, samt fremhæver deres kvindelige former. Da selviscenesættelse og ...
  • Kragh Elmøe, Marie (2015-05-13)
    Vores kultur i dag bliver ofte betegnet som en forbrug- og smid-væk- kultur. Indenfor detailhandlen kommer der hele tiden nye udviklede modeller af det, som man næsten lige har erhvervet sig. Fast Fashion har haft enorm ...
  • Cramon, Tilde (2015-05-13)
    Min idé udspringer af et problem ergoterapeuter oplever i forbindelse med deres arbejde, når de anvender det der kaldes en kædevest. Denne vest bruges bl.a. til folk der har di- agnoser som motorisk og psykisk uro, ...
  • Larsdotter Andersson, Ellen Maria (2015-05-13)
    Jag har valt att se på relevans ur ett tidsperspektiv. Vad gör en produkt relevant över längre tid? Är det det es- tetiska, det hållbara, eller värdet i dem? Svendsen hävdar att symbolvärdet har ersatt bruksvärdet ...
  • Andersen, Mette Kirstine (2015-05-13)
    Jonathan Johansson udtaler bl.a. at »Som mennesker er vi altid bange for ’de andre’. I tusindvis af år har vi været nødt til at holde sammen i grupper for at overleve. Og når vi møder ’de andre’, er vi oppe på tæerne, ...
  • Jørgensen, Stine (2015-05-13)
    Håndværk har altid haft stor relevans for dansk design, da det spiller en fundamental rolle i udførelsen af kvalitetsprodukter. Dog har forøget forbrug forårsaget et større fokus på billigere og let omskiftelige ...
  • Ejlebæk Clausen, Ida (2015-05-13)
    Vi lever i en tid hvor individet bliver dyrket i højere grad - man går hellere sine egne veje frem for at dyrke fællesskabet. Den nye generation af unge beskrives af Jesper Bo Jensen, ph.d. og fremtidsforsker, som den ...
  • Bistrup Fischer, Louise (2015-05-13)
    But what about all the clothes that have already been produced in huge quantities, and the styles that did not sell as well as it had been forecasted? Some experts estimate, that if garment production in China was shut ...
  • Axelsen, Maria (2015-05-13)
    When working as a freelance, you are very dependant on acquiring new customers and the visual online identity is the first impression potential clients will get. When fashion companies searches for a pattern maker they ...
  • Poprádi, Flóra (2015-05-13)
    In the past half-century, the fashion industry has evolved in a way that the quantity is more important than the quality. The mass produced garments of the fast-fashion companies have lost their core values and its true ...
  • Cipolletta, Sabrina (2015-05-13)
    More and more companies try to improve their social and environmental impact of their activities by applying CSR initiatives, mainly because it will improve the brands reputation and refresh their business ethics. Hence, ...
  • Wife, Lisa (2015-05-13)
    A shop that triggered my curiosity is ‘Nukuhiva’, a fashion store with trendy, stylish fair trade and sustainable fashion in the Netherlands (Amsterdam and Utrecht). The founder, Floortje Dessing travelled the world and ...
  • Ivanova Sabeva, Aleksandrina (2015-05-13)
    Launching around 12,000 new designs a year ZARA’s warehouse is 5 million square feet, which facts speaks for the unthinkable production levels and the polluting environmental and social outcome of the company. Even though ...

Search

Browse

My Account